Welkom
Tijdschrift Zone bevat artikelen over thematisch spelend en onderzoekend leren met jonge kinderen. Docenten beschrijven hun ervaringen en hoe ze hier zelf vorm aan geven op school. Er worden boeken gerecenseerd die over dit onderwerp verschijnen. En er is aandacht voor recente wetenschappelijke inzichten en actualiteiten die aansluiten bij spelend en onderzoekend leren.

Bekijk hier alle interviews
Word abonnee
Bekijk hier de optiesRedactie
Neem contact op met de redactieEen voorbeeld uit het activiteiten boekdidactische hulpmiddelen:
Basisontwikkeling: Een Vygotskyaanse strategie voor ontwikkelingsstimulering
Frea Janssen-Vos en Bert van Oers
Literatuur en achtergrondinformatie over kindermisbruik
Vertrouwenscontactpersoon
Protocol Rol van de Contactpersoon wanneer iemand betrokken bij de school aangeklaagd wordt
Protocol: De rol van het bevoegd gezag en de schoolleiding
Een samenvatting van de klachtenregeling
Brochure Meldplicht. Seksueel misbruik en seksuele intimidatie in het onderwijs
Ministerie van OCenW
Sesamstraat op de Pabo: een aanrader
Ria Colenbrander
Sesamstraat in de klas
Laat taal leven!
Olivier Huisman
Kennis door spel: co-constructie van leidster en kinderen
Dorian de Haan en Jeannette Schut
Reactie op het concept-eindrapport. Evaluatie van Startblokken en Basisontwikkeling
Bea Pompert en Frea Janssen-Vos
Reactie op Evaluatie van Startblokken en Basisontwikkeling
Bert van Oers
Opleiden in Ogo school. Nestelen en uitvliegen met de Pabo
Saskia van Oenen
Pionieren op IJburg: De Willibrord, een nieuwe school in een nieuwe wijk
Saskia van Oenen
Op zoek naar levenswaarden. Het afsprakenboek
Thom van Dongen
Het afsprakenboek
Thom van Dongen
Literatuurlijst
ACM van Oers
Verschillen in het begeleiden van schematiseren in de Basisontwikkeling
ACM van Oers
Illustraties bij groep 1-2 leert wiskunde
Anneke Hoogenberg
Groep 1-2 leert wiskunde. Foto's van bouwactiviteiten en bouwtekeningen
Anneke Hoogenberg
Groep 1-2 leert wiskunde
Anneke Hoogenberg
Bijzondere Basisontwikkeling
Marijke van Someren
De Romeinen
Het verhaal van muis
Tasman, Kluin, Hendriks en Van Broekhuizen
Samenwerkend leren in het Ontwikkelingsgericht Onderwijs
Mariëlle Poland
In the Mood. Een Onderwijspedagogische kijk op muzikale ontwikkeling
Bert van Oers
Zevenije: groep 7 maakt zijn eigen werelddeel
Foto's powerpoint
Femke Steegstra
Kielster Kunst Kabinet
Femke Steegstra
Bezoek aan de kunstuitleen
Femke Steegstra
Bezoek aan verschillende kunstenaars
Femke Steegstra
Gemengd naar school. Een actieplan voor Amsterdam
Trudy Pas
Dansend naar school
Iris Martin
Onderzoek Woordenschat op De Archipel
Ester van Oers
Basisschool De Archipel op Amsterdam IJburg is één van de ASKO OPLIS-scholen waar studenten de mogelijkheid krijgen om de theorie van de colleges op de Pabo om te zetten in een echt onderzoek op de werkvloer.