Welkom
Welkom op de website van het tijdschrift Zone.
Bekijk hier alle interviews
Word abonnee
Bekijk hier de optiesRedactie
Neem contact op met de redactieWeten
Betreft: Aanvraag ontheffing voor de CITO kleutertoetsen.
Suzanne Jägers
Weten
Schema voor activiteitenplanning in peutergroepen
Bea Pompert en Hanneke Verkleij
Weten
Oudercontacten in ontwikkelingsgerichte scholen
De Activiteit
Weten
Two More Miles To Go
Adriana G. Bus
Naar een balans tussen foneemtraining en betekenisverwerving in de bestrijding van leesproblemen en (pseudo-)dyslexie
Weten
Boekrecensie “Spelen om te vertellen” Taal en Toneel en extra informatie
Weten
Literatuurlijst bij Waar gaan jouw ogen naartoe? Kunstzinnige vorming in Ontwikkelingsgericht
Lieke Roof
Weten
Bijlage bij het artikel Waar gaan jouw ogen naartoe?
Gerard van Maasakkers
Bloemen zijn rood (lied)
Weten
Uitleg van het leesschema
Weten
Foto-impressie thema over microkredieten
Weten
Format ondernemingsplan
Weten
Boekrecensie Tim doet het niet!
Hermien de Waard
Weten
Mijn gouden Ogo-moment
Nicole Steeghs
Weten
Deze impulsen zet Nicole Steeghs in tijdens het thema ‘Het pietenhuis’
Nicole Steeghs
Weten
Weekplanning ‘Jippie Jee, verhuis je mee?’
Weten
Een impressie van De Dierenwinkel in groep 2-3
Loes Hesen en Lea Thijssen
Weten
Moviemaker werkt zo
Weten
De vrije schop van David Beckham
Bart Lindner
Weten
Leerlijnen binnen het thema ‘hoe word ik een topsporter?’
Weten
Afsluiting OGO-conferentie 4 maart 2009
Bert van Oers
Weten
Literatuurlijst bij het artikel Wat doen we met de canon?
Bert van Oers
Weten
Wat doen we met de Canon?
Bert van Oers
Weten
Reflecties op een Cultuurhistorisch Onderzoeksprogramma in de Onderwijspedagogiek
Bert van Oers
Rede opgesteld ter gelegenheid van het afscheid van Wim Wardekker van de Vrije Universiteit (23 januari 2009).
Weten
Met OGO Vooruit
Trudy Honingh
Ontwikkelingsgericht Onderwijs (OGO), als inzet voor begeleiding van (hoog)begaafde leerlingen binnen de eigen klas.
Weten
An educational change in teaching:
Gerri Koster
The efficiency of ‘Development-oriented Education’ on the spelling skills of the ‘poor speller’.
Weten
Woordenschat in Startblokken – Basisontwikkeling. Didactiek en alternatieve toetsing Literatuurlij
Mariëlle Poland
Weten
Literatuurlijst bij het artikel OGO-perspectief voor (hoog)begaafde leerlingen
Trudy Honingh en Anke Klein
Weten
‘De fietsenhoek’
Julièt Reijnders en Ria van Zeeland
Weten
Een weblog in groep 3-4. Waarover lachen we met elkaar?
Els Schellekens en George Maas
Weten
Advies blad van Sem
Colette Dick
Weten
Adviesverslag van Celina
Colette Dick
Weten
Schrijfschema voor kinderen om een eigen adviesverslag te schrijven
Colette Dick
Weten
Reflectie op thema ‘Dierenopvanghuis’
Gemmie Derksen
Weten
Opvoedingsondersteuning voor ouders in school
Stiena Duijzer
Een voorbeeld uit de cursus: een stappenplan om gedrag te verbeteren
Weten
Heimwee naar ouderwets stampwerk
Axel Veldhuizen en Tonny van der Mee
Weten
Het portfolio voor de bovenbouw als evaluatieinstrument
Sandra de Koster
Verslag van een tussenevaluatie in het kader van een onderzoeksstage
Weten