Werk in uitvoering

Muziek maken doe je het hele jaar!

En daar in die grote kathedraal kreeg ik als jochie ‘het orgelvirus’ te pakken’, vertelt een collega uit groep 8 aan het team. Deze eigen ervaring is ‘het preludium’ voor het samen ‘op verhaal komen’ bij het aanstaande thema dat in alle groepen over muziek zal gaan. Na nog meer eigen muziekervaringen in deze nul-fase gaat het team in groepjes expertlezen. Een aantal leerkrachten leest over zelf muziek componeren en een samenvattende stelling bij de uitwisseling in het team is: ‘Zelf actief muziek maken, geeft grotere betrokkenheid’. We spreken af om informatie uit de gepresenteerde artikelen mee te nemen in de verdere themaplanning en na het thema te reflecteren op de stellingen. Met een gezamenlijk thema willen we in een leercommunity een doorgaande OGO-lijn voor alle groepen bevorderen én deze keer meteen bij de start van het schooljaar het muziekonderwijs prominenter op de kaart zetten. Samen brainstormen en voorbereiden geeft een grote meerwaarde om dit te bereiken.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Dit is een premium artikel, om dit hele artikel te lezen dient u ingelogd te zijn.
Heeft u nog geen abonnement bekijk onze abonnementen via onderstaande knop